dimarts, 1 de maig del 2018





                                        NO EM PUC ENYORAR...         



La vida aquí és diferent de la que jo estava acostumada i m´he d´anar adaptant a fets i costums que són estranys per mí però em preguntes si m´enyoro de Barcelona i t´he de respondre que no, com a mínim no del tot. Com puc sentir enyor si a Marsella tinc el mar a tocar. Aquest fet per a mí és una benedicció que m´ha salvat de sentir-me capficada per l´absència  de coses que estimo i que tenia a l´abast a la meva ciutat.

No m´enyoro perquè tinc molt proper el port, molt semblant al de Barcelona, ple d´activitat,  sorollós i cridaner, amb l´olor de sal que em transporta al meu barri. La platja és també molt semblant a la que gaudia des de casa i, al enfondrar els peus a la sorra i rebre l´onada suau del mar, tanco els ulls  i penso que no m´he mogut d´on vivia  perquè el meu relaxament  en front del mar és el mateix.

També t´he d´explicar que a Marsella la presència catalana és molt forta com queda reflectit a la novel·la d´Alexandre Dumas,  “El Comte de Montecristo”, on el protagonista Edmond Dantés  s´enamora  de la catalana Mercè Herrera. 

Actualment encara existeix la platja i el carrer “des catalans” que recorden la nostra forta petjada a la ciutat.


                                                    
                                                                                    Plage des Catalans


                                         Platja de Barcelona                                                  Platja de Marsella

                                                                                                                           
                                                                       
                          
                                                                                  
                                                                                   Port de Marsella

                        


                                                                                 Port de Barcelona




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada